Saturday, December 11, 2010

EVERYTHING HAPPENED FOR A REASON



kalau hidup boleh disusun atur dalam bentuk collages dan make it reality ,it will be no "life thriller" .
else ,it's gonna be another sad-boring ride.


bila dalam keadaan yang sedih dan tertekan ,i suka klasifikasikan hidup i sebagai jatuh dalam kategori kritikal ,maybe juga hanging by a thread .bila dalam keadaan gembira ,i menggambarkan i sebagai Oprah Winfrey yang mampu terbang ke sana ke mari dengan jet peribadi yang wrote my name in capital letters ,boleh support pembelian laptop untuk satu sekolah dan memberikan satu kotak istimewa berupa kunci Benz kepada yang memerlukan .begitu fabolous hidup seorang "I" ,orang putih kata seperti floating on a cloud 9 .

tak payah nak bandingkan diri dengan orang lain ,just tengok member rapat atau tak je dah cukup .ada yang boleh pergi ke kelas naik Mini Cooper ,shopping dekat Big Apple City dengan meng-swipe-kan kan credit card di Butik Chanel atau juga mungkin pergi ke kelas dengan gaya Upper East Side ,inspired by Blair Woldourf .if tengok cerita Gossip Girl ,banyak sok sek sok sek yang kata cerita tak tuh tak logic ,because mostly they got every inch they aim for .but ,i think it is so true .bagi orang yang selalu Google pasal incident-incident yang pelik kat luar negara it will be yes to this .antaranya pasal this guy yang kehilangan "entire of his face" sebab some sort of tumor ,but lucky him they finally find a cure that may ease a lil bit .siapa pernah sangka jejaka-tua-tapi-masih-kacak yang sekarang ada anak yang bernama Suri yang begitu fashinonista sekali iaitu Tom Cruise mempunyai satu baris nama sebenar yang panjang ,
Thomas Cruise Mapother IV .

hidup ini sangat upredictable ,semua ditentukan-Nya .tapi tak boleh lah nak give up awal-awal dan terus bagi alasan tawakal je la ,come on dude .it's a lame excuses for the loser .memang hidup kita semua telah lama diatur kronologinya sebelum kita lahir lagi ,ada hikmahnya perjalanan hidup kita tidak boleh dibaca dari sisir selirat urat pada tapak tangan ,pada tarrot card atau juga tidak ada dijual dalam bentuk biografi yang dapat dibeli di Borders ,Kinokuniya atau MPH sekalipun .


let say ,

andai kita tahu apa yang bakal berlaku esok ,apakah i atau pun you akan still rajin pergi berpenat lelah ke kelas serta berkerja berhabisan untuk cari duit sara makan pakai ,knowing that you end up in a tiny house,no big happy family and jobless with no future ?

andai kita tahu apa yang bakal berlaku esok ,apakah i atau pun you akan still setia pada yang satu dan still love them like you did yesterday ,knowing that they left you tomorrow untuk sesuatu yang mereka fikir the best thing that ever been theirs ?

andai kita tahu apa yang bakal berlaku esok ,apakah i atau pun you akan still tersenyum knowing that we will die tomorrow at 2.34 pm ?it's creepy right ?

YES ,IT IS .THINK ABOUT IT .

2 comments:

.ejat. said...

ketahuilah,kalau kita tau ape future kita,yang sebenarnya tidaklah seperti yang diharapkan. better kita tak tau dari tau :) (mesti u paham kan kan? ) haha

goodlluck macik!
jangan givee up!

Mirae said...

this got me thinking.