Sunday, August 29, 2010

sayang 1000 kali sayang = ??????


sayang ,seribu kali sayang .tapi apa ada pada sayang bila bertutur dalam kata2 1001 klise ,apa guna ber-action dalam dasar streostype .sayang bukan sahaja pada opposite sex ,tapi sayang juga kepada ibu bapa ,kawan-kawan ,haiwan dan alam sekitar .

mungkin bukan pada i sahaja ,tapi pada you juga akan ada rasa sebak dan sayu kan dalam hati bila tengok iklan-iklan raya petronas ,tak kira la pasal tanya burung apa ,burung murai ke pasal anak tak balik raya selepas kaya ke .senang kata semua tu can be counted as sayang pada ibu bapa atau sesama manusia .

bagaimana pula dengan kata-kata sweet orang yang baru rasa hangat-hangat bercinta ,maksud i di awal perkenalan dan pertukaran status dari yang tidak ber-own kepada owned .terlampau banyak dasar-dasar tipikal yang timbul seperti phrase ini "i akan sayang you sampai bila-bila dan takkan sesekali tinggal kan you " .i nak tengok sejauh mana tahap sayang mereka ,selang 2-3 bulan dah bercerai-berai ,bawa haluan masing-masing .macam cerita artis-artis Malaysia ,kahwin nak grand je .majlis kahwin sampai 2-7 hari .tu belum lagi masuk pasal cerita kahwin dengan foreigner ,tapi last-last hancur .lagi baik jadi macam mak ayah i atau pun mungkin juga ibu bapa reader ,yang majlis kahwin cikai2 je ,tapi bahagia sampai sekarang ,tak rugi pun :) .

pasal kasih pada haiwan pula ,jangan lah kita menzalimi mereka .macam tiba-tiba rasa geram tengok kucing yang terjelepok kat lantai macam kapas ,terus pergi sepak-sepak dan tedang-tedang perut .apa yang you dapat ?yang i tahu ,makin bertambah buku atas bahu kiri you .dan came to my surprise bila i tengok video seorang perempuan (jepun ,korea ,cina ,tak sure la) gunakan heels die untuk bunuh kucing atau kata best lagi torture ,die pijak perut ,cungkil biji mata kucing tuh ,sumbat heels dalam tekak kucing and lastly penyek kepala kucing sampai pecah and berdarah .ke mana hilang sifat kemanusiaan, yang sekarang yang berleluasa hanya sifat kebintangan manusia .

pada readers ,apa maksud SAYANG sebenarnya ?kadang-kadang i semakin lost dengan pergerakan manusia-manusia yang merempuh kenegatifan berbanding kepositifan .

3 comments:

miss invee said...

nk stay syg smpi ble2 tu mmg ssh. coz ppl change kn? so kte kne la blaja accept org tu even die da change pn. huhu.

psl vid yg ko tgk tuh,ak pnah tgk dlu. mmg ak rse cam nk cri je pmpn jepun tu. kejamnyeee! bkn kucing tu tau ape2 pn. tp bkn stkat minah jepun tu je yg kejam. byk lg mnusie len. pls la sedar,binatang bkn xde prasaan.cpt2 la ubh prangai korg tu. coz rmmbr,u do bad things to others,in the end u will receive it back!

Kuwe said...

sayang sejenis bentuk perasaan analog. yang tak boleh diukur dan sentiasa tidak fleksibel.

mungkin disebabkan perangai saiton masing masing juga. sayang celah lutut.

Sizzling Suzai said...

hi der..
1st time dtg melawat cni.. ^^
sayang..
cn be define as when u r ready 2 do anything towards that person..
hehehhe dats mine lah..
btw,
LOVE ur style!!

visit me ek ^____^
http://sizzlingsuzai.blogspot.com/