Sunday, February 8, 2009

hipokrit bukan masalah ,engkau problemnya


inilah perempuan yang hipokrit itu . haha :D

hipokrit mungkin akan sering kali akan dikaitkan dengan salah satu sifat golongan munafik .definisi hipokrit bagi aku adalah satu sifat yang mana sesuatu individu itu akan menyimpan segala sifat keji /tak best / yang ada pada diri mereka2 dan akan show off yang baik2 dan best2 saja .


barangkali aku sudah tergolong dalam mereka2 itu .bukan dalam kadar yang berat tapi yang ringan2 saja .dan juga mungkin menokok tambah menjadi yang berat2 .itu merisaukan kadang2 ,tapi mungkin atas sebab tiada cara lain maka ia akan kekal dan kekal begitu .

engkau2 yang bersama aku mungkin sukar juga untuk kenal diri aku ,ya aku mengaku aku seorang yang complicated ,yang sensitif ,yang juga secretive .faktor2 sekeliling yang berlaku di sekitar aku barangkali penyebab utama ia terjadi .dari segi kawan2 ,persekitaran pembalajaran dan sosial life aku .

terdapat confession yang aku hendak engkau2 luar sana tahu pasal aku

1)aku seorang anak yang manja dan ngada2 ,yang sentiasa diberi kemewahan dan tidak pernah diajar hidup susah .aku seorang anak yang sentiasa makan minum di sedia ibu ,pakaian yang siap digosok orang yang digajikan ,punya ayah yang selalu memberi apa yang dikehendaki .bukan bertujuan untuk menunjuk dan bagainya tapi itu adalah aku dan selamanya aku .

2)aku seorang yang terlalu secretive sebab hidup aku bukan selalu ada pelangi macam yang engkau2 ada/alami .sangat berbeza .when it come to relationship with the opposite sex ,aku memang suck .

3)aku bukan lah seorang perempuan yang terlalu baik tutur kata ,mahupun terlalu sangat sopan .kadang2 juga bergurau dalam bentuk tingkah laku/kata2 kasar .aku bukan terlalu berkira dalam bercakap ,mungkin ade segelintir kata2 aku yang sebab pihak lain tersinggung .maaf .tapi itu memang aku .

4)terlalu obses atau gila dengan benda2 yang mahal dan juga branded .tapi sumpah aku cakap aku tidak pernah mengikis harta mana2 lelaki/perempuan yang rapat/jauh dengan aku .pada2 lelaki yang takut untuk dekati aku dengan sebab terlalu high maintanance/boros/gila duit ,engkau memang salah dan salah dan tetap salah .

5)tidak terlalu berkira dengan teman2 when it come to money ,money ,money and money .aku bukan lah anak menteri ,atau mana2 anak datuk tapi aku memang begitu .bagi aku terlalu berkira itu memang suck/fuck .sebab hari ini kita tolong orang ,mungkin hari mendatang orang itu pula akan melakukan yang sama .bukan mengharapkan balasan ,tapi what goes around comes around/karma .

mungkin itu bukan segalanya tentang aku ,tapi sedikit sebanyak dah cukup untuk engkau2 mengenali aku .

lately ,aku juga sering berfikir yang mana aku lebih selesa bersama dengan orang yang baru dikenali/teman yang tidak berapa ngam .tidak tahu apa sebab musabab nya tapi itu lah realiti nya .mungkin manusia yang dipanggil tidak berapa ngam ini lebih kenal aku ,dari engkau2 yang mengaku mereka lah yang tahu segala perihal/segala sudut tentang diri aku .

bukan niat aku untuk tidak bercerita perihal fuad ,firdaus ,faizal ,ezham ,arif ,farhan pada engkau tapi kadang2 aku rasa seperti tiada space/masa untuk kita duduk bersembang2 bagai dulu2 .engkau dengan hidup engkau ,dan aku dengan hidup aku .itu lah ibaratnya .gap yang wujud antara kita makin bertambah hari demi hari ,mengheret kita di satu tahap yang mana kisah aku dan juga engkau sangat berbeza .mungkin dulu kau faham segala apa yang aku fikir ,kini semua kabur2 dan barangkali sudah lupa sama sekali .

barangkali juga menjadi punca untuk aku hipokrit depan "mereka2 yang mengaku mengenali aku sepenuhnya" .di depan mereka2 ini aku tidak dapat menjadi diri aku ,sebab aku hendak mereka sentiasa rasa aku sama macam dulu2 ,moga2 mereka rasa mereka masih kenal aku .tapi akan tiba satu masa ,mereka akan kenal siapa aku ,siapa aku yang sebenarnya ,siapa aku sekarang .kalau engkau rasa kecewa/sedih ,maaf .tapi itulah aku dan selamanya aku .

lepas ini kalau engkau hendak panggil aku lahanat/bodoh/bangang dan bagainya .aku terima kerana itu adalah aku dan aku dan selamanya kekal aku .

8 comments:

dieyla yusof. said...

kamu adalah kamu.
sampai bila pun mmg akan ttp nampak zhana.
takkan boleh nampak dila.haha.
entah apa aku cakap ni.
tapi mesti mu faham kan?
haha

Boonga Studio said...

hi there~
lepas register..u can promote us via ur blog or myspace/facebook or friendster?
:)

zuhana zulkifli said...

dila :yes that i am . ahah :D
boonga art shoes :oh okay thanks :)

ayunimadarina said...

bebbe : bukan takat zhana. ziana pon bole :)

u r rite dear, kdg2 org rapat ngn kite sbnanye tade la kenal kte sgt..

moga temui teman syurga yea?

*Hugskisses*

Anonymous said...

anda ini umur berapa tahun?

zuhana zulkifli said...

ayu: trima kasih kawan !
monandi : 20-21 .kenape kahh ? ahaha :) .

Dee said...

perlukah kau berpura-pura dihadapan mereka sedangkan kau dihina & dikeji. aku rasa tak patut walaupun aku tak mengenali dirimu itu.

peduli apa orang nak kata. kau adalah diri kau.

zuhana zulkifli said...

hahaha :) .lol .bukan dihina atau dikeji.diorang ok2 saje . ahhah :D .tapi macam tuh lahh bile keserasian tuh dah hilang sket2 dimamah hari mendatang .tak ada sapa salah .paham2 lahh diri kita sendiri :D .